Villkor

ALLMÄNA BESTÄMMELSER

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla erbjudanden, varor, försäljning, tjänster och leveranser. Avvikelser från nedan måste godkännas och undertecknas av Servita Shop AB för att kunna tillämpas.

Behörighet:
Produkter från Dr Schrammek är helt inriktade på resultat och kräver utbildning och erfarenhet. Därför säljs produkterna bara till hudterapeuter, sjuksköterskor och läkare som genomgått vår utbildning inom respektive produkt/behandlingsområde.

Priser:
Priser är exklusive moms i webshop och i prislista till salongerna. I prislistan presenteras rekommenderat utpris på försäljningsprodukterna. Gällande prislista kan du hämta HÄR. Priserna är på fakturadagen gällande vid undantag för t.ex. erbjudanden. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel/stavfel i webshop och prislista.

Leveranstid:
Det är vår ambition att skicka beställningar som mottagits före kl 13 samma dag och senast nästkommande vardag. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av DHL/Postnord. Vid utsålda varor dröjer det oftast upp till ca 5-10 arbetsdagar.

Frakt:
För beställningar som understiger 5000 kr tillkommer fraktkostnad på 100kr. Beställningar över 5000 kr exkl. moms leveras fraktfritt.

Restnoteringar:
I den händelse att beställd vara inte finns på vårt lager så levereras den fraktfritt snarast möjligt. Restnoterade beställningar faktureras i samband med leverans. Vi väljer att i webshopen inte markera produkter som ”Slut i lager”. Är någon utav era beställda produkter slut i lager kontaktar vi er via mail. Markerar vi produkten som ”slut i lager”- webshopen får vi aldrig informationen om att ni önskar den produkten. Vi kan alltså snabbare skicka era restnoterade produkter på detta vis.

Ordervolym och Avgifter:
Vi har ingen miniminivå för beställningar. Inga avgifter som t.ex. expeditionsavgift tillkommer.

Betalningsvillkor:
14 dagar från fakturadatum. I webshopen kan du även tryckt och säkert välja att betala med kort.

Reklamation:
Vid skador och fel måste köparen kontakta leverantören omedelbart efter mottagandet och senast 7 dagar. Vid fel eller skada på varorna eller förpackningen under transporten, måste mottagaren omedelbart meddela detta till transportören och göra en deklaration på fraktsedeln eller leveransbrevet. Samtidigt måste leverantören informeras senast samma dag för mottagandet.

Retur/reklamation av produkter som kunden inte tål:
Servita Shop AB kan inte garantera att alla kunder tål alla ingredienser och har som utgångspunkt ingen returrätt på hudvårdsprodukter. Det är terapeutens uppgift att förse kunden med den typ av produkt som passar den enskilda kunden. Därför kan vi leverera tester och prover, så att de kan provas först.

Prover:
Produktprover finns att beställa till delar utav derma.cosmetics sortiment. Det finns alltså inte prover till alla produkter.  Vilka prover som finns hittar ni under kategorin ”Produktprover”.

Tester:
Testerprodukter (full size-produkter)kan vid behov beställas med 10 % rabatt på ordinarie pris. Dessa ska betraktas som marknadsföringsmaterial och får inte säljas eller användas i professionella behandlingar. Vid missbruk kan dessa rättigheter fråntas salongen/kliniken. Rabatten för tester regleras på fakturan.

Beställ 12, få 13!
Vid köp av 12st produkter med samma artikelnr erhåller du en extra utan kostnad.

 

Servita Shop AB reserverar sig för eventuella prishöjningar samt förändringar av produkter och sortiment.